3 winkels bij jou in de buurt
Gratis proefrit altijd mogelijk
Garantie op nieuwe als tweedehands fietsen

Retourneren

Wanneer de fiets en/of accessoire(s) niet voldoet aan uw wensen dan is het mogelijk deze terug te sturen. Vóórdat u een bestelling wilt annuleren dient u eerst ons telefonisch of schriftelijk per e-mail te contacteren. Let op, heeft u dit niet gedaan, dan wordt de fiets niet geaccepteerd! Annuleren en retourneren kan alleen binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen na ontvangst van de fiets en/of accessoire(s). De kosten voor het terugsturen zijn voor uw eigen rekening en bent u verantwoordelijk voor juiste afhandeling van de zending. U kunt dat zelf regelen of onze dienst inroepen hiervoor. Het scheelt veel werk en gedoe en u houdt de kosten lager als wij het voor u doen. Wij regelen het namelijk graag voor u!

Retourkosten van onze dienst bedragen voor zendingen binnen Nederland:

  • €25,00 per pakketzending met accessoires,
  • €22,50 per fiets in doos (niet rijklaar) en
  • €25,00 per fiets die (100% rijklaar) is afgemonteerd
  • €45,00 per eBike die (100% rijklaar) is afgemonteerd
  • €65,00 per bakfiets die (100% rijklaar) is afgemonteerd

Wanneer de geretourneerde bestelling door ons is ontvangen, het zij door u of door ons geregeld, wordt uw order officieel geannuleerd. Uw oorspronkelijke betaling minus de terugzendkosten wordt dan aan u gecrediteerd. De creditering vindt plaats op de rekening waar u mee de betaling heeft voldaan. Budget Bike maakt gebruik van ING Bank. Het hangt van uw bank af wanneer het bedrag zichtbaar is op uw rekening.

Als u tijdens de bestelling heeft gekozen voor achteraf betalen (Klarna®) en u laat achteraf de order door ons retourneren, dan sturen wij u een betaallink om de retourkosten te voldoen via iDeal of een van de andere betaalopties. Wanneer wij de geretourneerde bestelling en de betaling van de retourkosten hebben ontvangen annuleren wij uw bestelling bij Klarna® en kunt u de ontvangen factuur als nietig beschouwen.

Houd altijd rekening ermee dat uw order alleen financieel gecrediteerd kan worden als u eerst telefonisch of schriftelijk per e-mail contact opneemt. Als u dit niet heeft gedaan kan uw order niet worden gecrediteerd!

Retourformulier

Bij het ruilen en retourneren verzoeken wij u ons retourformulier in te vullen en deze met de zending mee terug te sturen. Bij twee (of meer) zendingen moeten er twee (of meer) retourformulieren mee worden gestuurd. Wij kunnen uw retour niet zonder het formulier in behandeling nemen. Voor het retourneren van een fiets en/of accessoires geldt dat deze niet beschadigd mag zijn en in de originele of soortgelijke verpakking moet worden verstuurd. U mag uiteraard de fiets uitproberen voor zover dat redelijkerwijs nodig.

Klantenservice ×

Meestgestelde vragen

Hoe wordt mijn fiets geleverd?

Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?


Wat is de levertijd van een fiets?

Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.


Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

Wij hebben 20 winkels waar je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment kan proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die echt bij je past.


Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

Bij iedere framemaat staat de beste passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?
Copyright © 2021-present BudgetBike.nl, Inc. All rights reserved.